maanantai 1. syyskuuta 2008

Välimerelle uimaan

Aamulla viinitilalla syötiin ihana aamupala. Tarkoitus oli nukkua pitkään, mutta herättiin taas jo puoli kahdeksan aikoihin. Matkaan lähdettiin ennen kymmentä. Sää oli viileä ja rinteet oli usvan peitossa. Harmittaa, että oli niin sumuista en nähnyt upeita maisemia.  Mutkiteltiin rinteillä ja joka puolella oli viinitiloja. Oltiin aika varakkaalla seudulla autokannasta päätellen.

Tie Varezze en oli kapea ja mutkitteleva. Irmeli ei taaskaan tiennyt yhtään minne mennä. Monta risteystä mentiin ihan vaan arvaamalla. Välillä olis pitänyt kääntyä vaikka risteyksestä ei ollut tietoakaan.

Yhtäkkiä alkoi aurinko paistamaan ja sumu häipyi, tosin oltiin jo tultu alas vuorilta. Aurinko alkoi lämmittää jo kuumasti vaikka kello ei ollut vielä edes kahtatoista. Irmeli ei löytänyt hotellille, jouduttiin kysymään neuvoa useammankin kerran. Irmeli olis vienyt meidät ihan toiseen suuntaa...

Hotelli oli aika ankea ja huone pieni. Onneksi oli siistiä, ilmastointi sekä kylpyamme. niillä pärjää:)
 Vaihdettiin nopeasti uikkari päälle ja lähdettiin rantaan. Italiassa rantaanmeno ei olekkaan niin yksinkertaista kun Espanjassa. Lähes joka ranta on yksityinen, aidattu ja maksullinen. Muutama kivinen pieni läntti oli ilmaisia siellä sun täällä.

coca-cola ranta, päivä rannalla maksaa 15 €/henkilö, aurinkovarjolla 25 €
Päätettiin lähteä kävelemään ja siitä tulikinaikamoinen lenkki. Muutaman kerran käytiin välillä uimassa, mutta vettä tiputteli taivaalta ja ukkonen jyrisi, joten jatkettiin matkaa aina vaan. Kimmon yllätti taas nälkä, mutta yllätys yllätys ruokapaikat oli kiinni.  Herkuteltiin sitten jäätelöllä ja jatkettiin kävelemistä. Tien päässä käännyttiin ja paluumatkalla löytyi jo muutama pizza-koju mistä sai huikopalaa. Hotellilla oltiin kuudenmaissa, kylpyyn ja illalliselle. Alhaalla ravintolassa oli itse hotellinomistaja paistamassa pizzoja. Oli tosi mukava tyyppi ja ilta sujui rattoisasti.