keskiviikko 12. elokuuta 2009

Löytyiskö vielä joku pidempi reitti????

Aamupala klo 6.30 ja sitten matkaan.  Ilma tuntui raikkaalta vaikka mittari näytti +20, ja aurinko paistoi aina välillä.  Muutaman kilometrin jälkeen oltiin jo Saksan puolella ja uskomatonta miten nopeasti maisema voi muuttua. Talot niin saksalaisia, niin saksalaisia; korkeita harjakattoja ja voimakkaasti maalattuja. Tosi upeita omalla saksalaisella tavalla.

Noustiin jonkun verran ylöspäin (siis merenpinnasta katsottuna :)), tie oli kapea ja mutkainen.  Aamuruuhkaa!!! Hissukseen sitten ajeltiin eteenpäin, nauttien viimeisistä ajokilometreistä.  Tien levetessä alkoi tietyöt ja JONOT. Jonoja oli vähän väliä. Yritettiin pujotella välistä, välillä onnistuttiin välillä ei. Eteneminen oli hidasta ja puuduttavaa. Tuntuu, että Saksassa on tiet aina tukossa tietöiden takia!

Käytiin sitten yhdessä pikkukylässä kahvilla ja leivoksella. Saksassa käynti konditoriassa on aina yhtä mukavaa; hyvää ja halpaa, saksalainen omenapiirakka = namia.

Hotelliin saavuttiin puoli kahden aikoihin, mä olin ihan uuvuksissa, vaikka en mitään muuta ollut tehnytkään kuin istunut kyydissä. Edellinen yö tuli tosin nukuttua vähän huonosti.... Saara soitti illalla ja kertoi Viivin olevan huonossa kunnossa, oksentelee ja neiti tuntui olevan aika kypsä koirienhoitoon!
Mä jäin hotellille suihkuun, kun Kimmo lähti viemään mopoa lastausterminaaliin.

Sinne jäi mopo - toivotaan, että tulee joskus Suomeenkin. Lupailivat, että muutaman viikon kuluttua pitäis tulla....

Lähdettiin nälkäisinä etsimään ruokapaikkaa - Kimmo oli hotellille tullessa nähnyt jonkun ison kiinalaisen wokkiravintolan ja sitä sitten lähdettiin etsimään. No, löytyihän se, mutta se oli tietysti just mennyt kiinni. Turhaan kävelty puolituntia - ja niin nälkäisenä. Takaisin hotellille päin, hotellin vieressä oli ihan kiva lounaspaikka.  Mä söin broilerisalaattia ja Kimmo tilas possua ja joitain kummallisia "kumipalloja" = saksalaista perinneruokaa. Reippaasti Guzzimies veti lautasen tyhjäksi eli taisi olla hyvää tai sitten oli vaan niin hirveä nälkä :)

Vatsat täynnä hypättiin metroon ja lähdettiin kaupunkia kohti.   (Meidän hotelli oli aika sivussa, keskellä peltoja.)  Käytiin sitten kaljalla Hofbräuhusilla, ostettiin sieltä myös vähän tuliaisia; oluttuoppeja. Kierreltiin kaupungilla ja tarttu mulla mukaan saksalainen "kansallispukukin". Mä oon aina haaveillut sellaisesta. Ehkäpä me nyt joskus saadan järjestettyä olutjuhlatkin, kun on jo puku valmiina. Iltapalaksi syötiin vielä bratwurstia ja kinkkua. Kyllä oli hyvää. Mä en erityisemmin tykkää makkarasta, mutta täällä se maistuu aina niin hyvältä!

Tästä liikkeestä meinasin ostaa mekon, mutta ne oli mulle liian pieniä. Kun kysyin myyjältä olisko isompaa, niin vastan mulle "we have only normal size!" ja säälivä hymy päälle.....

..mutta onneksi löyty lisää kauppoja ja kokoja meille epänormaaleillekin :)

Vain yksi olut :D


Hofbräuhus


Kimmo sitten ohjas maailmanmatkaajan elkein mua metroasemalla ja vei ihan mihin sattuu. Se kun on ennenkin ollut Münchenissä :) Seikkailtiin siellä sun täällä, edestakaisin ja istuttiin kiltisti ainakin puolituntia ihan väärällä tasollakin. Kimmo mulle vakuutteli, että kyllä se meidän juna sieltä ihan kohta tulee... En oikein uskonut sen vakuutteluja, kun muita junia tuli ja meni muutaman minuutin välein. Lähdin vähän tutkimaan paikkoja ja väärässä kerroksessahan me oltiin... olis saanut odottaa aika kauan.... Mutta onneksi meillä ei ollut kiire mihinkään.

Kilometrit  450
Tiemaksut: Ei maksuja, ollaan nimittäin Saksassa :)
Ibis hotelli 174 €/ 2 yötä.
Lounas 25 € yhteensä
Iltapala 4.40 €
Konditoriassa; 2 kahvia, 2 leivosta, sämpylä ja suolarinkeli = 15 €
Metrolippu 11 €/ 10 kertalippua

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti