lauantai 1. elokuuta 2009

Motto: Vaihda renkaat ennen reissua ja tee se Suomessa!

Torreviejassa ollaan, tää päivä on vaan löhöilty rannalla, pesty pyykkiä ja nautittu elämästä. Rannalla oli ihan älyttömästi porukkaa ja vesi oli lämmintä kuin linnunmaito.

Eilen eli 31.7 oli tosi rankka päivä.  Lähdettiin aamulla kahdeksan  maissa heti aamupalan jälkeen. Taas jäi Cavat ja viinit aamiaispöydässä juomatta, Kimmo kyllä piti huolen, että kaikkia Croissantteja tuli maistettua, suklaallakuorrutetut taisi tosin jäädä lautasen reunalle.

Barcelonassa oltiin tasan kello kymmenen, niin kuin oli  MotoGuzzi-liikkeen kanssa sovittu. Liike ei tosin ollut syrjässä niin kuin Kimmo luuli vaan tultiin mukavasti koko Barcelonan keskustan läpi.  Tulipa siinä samalla nähtyä kaikki tutut paikat, Gaudin upeat rakennukset, Ramblas sekä La Sagrada Familian kirkkon.  Eivätkä vieläkään olleet saaneet sitä valmiiksi :-) Kirpputorikin, josta aikoinaan ostin upean messinkisen sateenvarjotelineen, tuli nähtyä uudelleen.

Guzzi-liikkeen kanssa ei kuitenkaan päästy sopuun uusien renkaiden hinnasta, olisivat halunneet 280 €!  Lähdettiin jatkamaan matkaa vanhoilla renkailla. Kuski oli pahalla päällä, aikaa meni hukkaan ja kuumakin oli. Jouduttiin ajelemaan ilman takkia ja silti tuli hiki. Oli pakko pysähtyä 100 km välein juomaan, nestettä haihtui niin hurjaa vauhtia....

Reitti oli tuttu ennestään, en tosin muistanut, että siellä oli noin paljon sitrusviljelmiä. Jännän näköistä, kun keskellä kuivuutta ykskaks tuli vihreä alue,  kumpuilevaa puuta vierivieressä kuin sammalmättäitä.

Noin 100 km ennen Valenciaa mopo teki meille tepposen! Pysähdyttiin leppaikalle ja kun kuski oli tankattu ja matkan oli tarkoitus jatkua - mopo ei änähtänytkään!!!!  Siinä sitten jonkun aikaa pähkäiltyä Kimmo päätti kokeilla käynnistää vapaalla ja "hola!" Guzzi käynnistyi, ihan niin kuin ennenkin. Onneksi! Kyllä siinä jo kävi pirut mielessä.... oltiin nimittäin aika keskellä ei mitään!

Perillä "mökillä" oltiin vasta illalla seitsemän aikoihin ja väsyneinä! Ei pahemmin naurattanut kun ajettiin pihaan ja nähtiin missä kunnossa se oli. Hiekkaa ja pölyä. Yläkerrassa oli joku "fiksu" porukka lomailemassa ja todennäköisesti jo viikon ajan heitelleet purukumeja meidän pihaan. Ei muuta kun siivoamaan, ihanasti auringossa sulaneita purukumeja. Kimmo lähti hakemaan kaupasta jotain syötävää.

Illalla ei tarvinnut unta kauaa odotella, lasi viiniä ruoan kanssa ja niin sai nukkumatti tulla :)

Kilometrit: 730
Bensa 75 €
Tiemaksut: 70 €

Aamulla löytyi rengasliikekin, joka lupas vaihtaa renkaat 174 eurolla, ja vielä tinkimättä!