torstai 13. elokuuta 2009

Viimeinen päivä....

Herättiin aamulla ajoissa vaikka olisi saatu nukkua, klo 9 oltiin jo aamupalakin syöty. Kymmenen aikoihn lähdettiin taas metrolla seikkailemaan kohti kaupunkia. Suunnitelmissa oli ensimmäiseksi mennä englantilaiseen puutarhaan ja sieltä sitten kaupungille.
 Jäätiin oikealla pysäkillä pois, mutta käveltiin taas pidemmän kautta. Niin tyypillistä meille....
Puisto oli valtava, nähtiin vaan pieni osa siitä sekä kiinalainen torni tai paviljonki/pagodi. En oikein tiedä mikä se on. Mentiin sitten kuninkaalliseen puutarhaan ja istuskeltiin siellä tovi. Oli mukavaa vaan olla ja katsella ihmisiä. Käveltiin sitten ostoskujille ja tehtiin ikkunaostoksia nimimiesten kaupoissa. Käytiin syömässä italialaisessa ravintolassa jonka Kimmo heti päätti ottaa kantapaikakseen, oli niin hyvää ruokaa!

Jossain vaiheessa alkoi satamaan ja siirryttiin sisälle ostoskeskuksiin. Kaljalla käytiin Paulanerissä ja pakkohan sitä oli vielä viimeisen kerran nauttia vähän brawurstia! Yhdeksäntuntia kaupungilla, aika rankkaa. Ei muuta, kun metroon ja takasin hotellille. Oikea metrokin löytyi heti, mutta yllättäen tämä metro ei mennytkään hotellille asti vaan meidän pysäkkiä edeltävä oli viimeinen. Kuultiin kyllä kuulutus, mutta eihän me mitään ymmärretty. Ihmeteltiin kun kaikki ihmiset poistui metrosta, siis kaikki muut paitsi me. Juna lähti liikkeelle ja se meni johonkin sivuraiteille ja pysähty keskelle peltoja.  Siellä me sitten istuttiin Kimmon kanssa ja naurettiin :) . Kuski käveli ohi ja huomasi meidän, kauhuissaan se tuli selittämään meille saksaksi, että meidän pitää odottaa 15 min, niin sitten se peruuttaa takaisin asemalle ja me päästään pois kyydistä.  Ja päästiinhän me sitten vihdoin hotellille...

Huomenna on aikainen herätys, taxi tulee hakemaan meidät klo 7.00 ja lento lähtee klo 9.00. Sitten tää loma onkin ohi. Mahtava loma on ollut ja nähty paljon. Mitään ongelmia ei oo ollut ja mopokin on toiminut kuin unelma. Säät oli mahtavat ja kuski turvallinen ja rauhallinen. Sitä kun muistaa syöttää ja juottaa tasaisin väliajoin, niin kaikki menee hyvin.  Espanjaan ei tosin kannata mopolla tähän aikaan mennä, ei ainakaan etelä espanjaan. Liian kuuma ajella!!!!

Etukäteen varatut hotellit oli hyvät, mutta taas tällä reissulla viisastui. Hotellit on parasta varata heti kaupunkiin tuloreitiltä.  Ei kuitenkaan liian kauaksi kaupungista tai ainakin metro/bussipysäkin
vierestä. Ilmastointi on ihan MUST ja uima-allas mukava, jos on liikkeellä hellekaudella. Vaatteita ei paljoa ollut nytkään mukana, mutta vieläkin vähemmällä olis pärjännyt.
Parasta tässä matkassa oli se, ettei tarvinnut ajaa Suomen ja Ruotsin läpi. Ne tiet on ajettu niiiin moneen kertaan! Ne on hitaita ja tylsiä! Se, että mopo tuli rekalla etukäteen ja itse lennettiin on tosi hyvä juttu. Ja rahallisestikin ihan ok.  Lomapäiviäkin säästyi viikon verran! Niin haluan seuraavankin reissun tehdä ja suosittelen muillekin.