lauantai 10. heinäkuuta 2010

SM-pronssia

Tuli sitten eilen toinenkin SM-mitali Ilkalle; 800 vaparia ja siitä hienosti pronssia. Eikä kuulema vähään aikaan ui uudelleen :)
Tänään aamulla sitten ui hienosti satasen (PU) karsinnoissa uuden henkilökontaisen ennätyksen sekä teki Raksilan halliin uuden halliennätyksen. Taipaa pojalla olla siellä jo kolme ennätystä tällä hetkellä. Muuta saavat sitten illalla yrittää ennätystä rikki, kun Ilkka jätti finaalin väliin ja lähti kaverin häihin.

Jameskin on uinut hienosti, tullut uusia henkilökohtaisia enkkoja, sunnuntaina on sitten vuorossa 200 rinulia, toivotaan, että se menee yhtä hyvin.

Täällä on ollut pilvinen päivä ja asteitakin vain +26. Ilma on kuitenkin tosi kostea, kosteusprosentti huitelee taas lähempänä 90%. Se on kumma miten mun on niin hankalaa hengittää, kun on kosteaa. Tuntuu taas ihan samalta kuin sillon kun sairastuin siihen keuhkoputkentulehdukseen. Sekin alkoi tosi kosteiden päivien jälkeen. Kaivoin sitten Mythoni askinkin esiin kun yskitti niin, mutta se oli yksi limainen löntti....

Eilen selvis, että Kimmo ei lähdekkään mun kanssa kotiin tän kuun lopussa vaan se jää vielä vähäksi aikaa. Sen olis tarkoitus tulla kotiin 10.8. Kurjaa taas lentää yksin, mutta enköhän mä selviä siitä.

Eilen kun olin hierojalla (olin siellä 4 tuntia; jalat, selkä, pää ja kasvot tuli hierottua ja hoidettua), niin se kyseli kovasti elämästä suomessa. Ihmetteli kun meillä on niin lyhyet työpäivät ja paljon lomaa. Ihetteli myös, että mä oon saanut töistä 3 kk vapaata, ja että saan mennä samaan paikkaan takasin kun menen Suomeesn. Se itse on töissä 6 päivää viikossa 9-21. Ei siinä nuorella naisella paljona ole humputtamiseen aikaa.... En tosin enää yhtää ihmettele vaikka se koko ajan haukotteleekin. Se kertoi myös, että koulu on täällä ilmainen, mutta kirjat ym. täytyy ostaa itse ja jatko-opiskelu sitten maksaa kanssa. Itse se olis halunnut opiskella opettajaksi, mutta vanhemmilla ei ollut varaa kouluttaa. Hämmästyi myös meidän lapsi lukua, että vielä tyttö vaikka oli jo kaksi poikaa... Lapsia täällä ei saa olla kuin yksi. Ihmetteli myös sitä, että mun pojat asuu yhdessä naisen kanssa, vaikka eivät ole naimisissa. Kiinassa se ei kulemma olisi mahdollista.

Sitten se vielä halus tietää millaista ruokaa me suomessa syödään. Ihmetteli, että me syödään lihaa tai kalaa joka päivä ja useimmiten vielä 2 x päivässä. Kiinalaiset syö aika vähän lihaa, ei ainakaan joka päivä. Se sanoi, sitten vielä että nyt hän ymmärtää miksi länsimaiset miehet on niin isoja ja voimakkaita. "Beef makes them strong!" Niinpä :)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti