maanantai 21. kesäkuuta 2010

Flunssa tai paremminkin keuhkoputkentulehdus. Keuhkoputket on niinkuin tulessa, hengittäminen ottaa voimille ja limaa keuhkot täynnä. Kaiken kukkuraksi ulkona on aurinkoista, lähes sininen taivas ja mittari näyttää yli kolmekymmentä. Käytin äsken vähän istuskelemassa puistossa, mutta kyllä otti voimille. Toivotaan, että huomenna olis jo parempi olo, en oo nimittäin päässyt salille moneen päivään ja kortti menee kohta umpeen!

Mä oon huomisen hieronnan yhteyteen varannut kasvohoidon ja jotain silmille. Yritin kysellä tekeekö ne rajauksia tatuoimalla. Ei ne oikein ensin ymmärtänyt mitä tarkoitin, mutta yks kaks ne uskoi ymmärtävänsä ja hokivat "yes yes, sometime black eyes". Kimmo vähän epäili, että ne mottasee mua turpaan :). Oon kuulema niin rajunnäköinen hieronnankin jälkeen. Saa nyt nähdä. Itse epäilen, että ne värjää ripset koska hinta ei ollut kuin 150 paikallista bimbulaa.

On muuten huomattavasti hiljaisempaa nyt kun koululaiset on jääneet kesälomalle. Tässä ympärillä on useita kouluja ja oli aikamoista vilskettä, kun ne tuossa juoksenteli. Olin tässä jonkun aikaan ihmetellyt mistä jatkuvasti kuului "happy birthday to you...". No nyt sekin selvis, se oli merkki koululaisille, että tunti alkaa. Enää ei sitäkään kuulu.

Oon tässä ihmetellyt missä ihmeessä nuo kaikki miljoonat kiinalaiset asuu, kun täälläkin on satoja tyhjiä kerrosataloja. Ne talot on 20-30 kerroksisi, ja jatkuvasti rakennetaan lisää. Tää varmaankin kuuluu näihin kiinalaisiin mysteereihin. Kuten sekin miten nuo pienet mummot saa pidettyä koko kaupungin siistinä niillä luudillaan :) On sekä kadunvarret, jalkakäytävät, puistot ja ojanpenkat puhtaana. Näkyvät keräävän hyvin talteen kaikki muovit ja pahvit, myyvät ne sitten taas jollekin joka ne lajittelee ja myy eteenpäin. Vähän niinkuin ekorosk jalkautuneena!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti