maanantai 17. toukokuuta 2010

Jo toinen päivä kun sataa, ei taida riittää aurinkoa sekä tänne että Suomeen. Siellä on nimittäin helteet meneillään. Ei sen puolen hyvin tää aika on kulunut vaikka ei aurinko paistakkaan, oon lueskellut ja katsellut teeveetä. Täällä näkyy muutamalla kanavalla englanninkielistä ohjelmaan, elokuvia, uutisia, dokumentteja. Parhaillaan on menossa kiinankielen kurssi. Uskomaton tää kieli :D.

Olin aamulla taas kuntosalilla; juoksin kauas ja oli mäkistä maastoa. Sen jälkeen oli hieromalaitteessa, se on ihana! Kaikki lihakset heiluu ja tärisee, mä oon jäänyt siihen koukkuun. Olin taas ainut koko salissa, iltasin taas on porukkaa niin ettei meina sekaan sopia. Ja kaikki televisiot huutaa eri ohjelmaa. Kiinalaiset ei voi olla juoksumatolla katsomatta samalla televisiota. Ne tosiaankin vaan on siinä matolla, todella harva juoksee. Useimmat kävellä löntystelee kaikessa rauhassa, jopa farkut jalassa ja puhuvat samalla kännykkään. :) Ne varmaankin pitää mua hulluna kun juoksen hikimärkänä.

Kiertelin sitten ruokakaupassa ja tein taas löytöjä. Löysin kermaa ja jopa valmista kermavaahtoa spraypullossa. Nyt pääsee kunnolla herkuttelemaan mansikoilla, vielä kun sais jostain mascarponejuustoa kermavaahdon sekaan.


Täällä kaupoissa on paljon kaikkea kiinnostavaan, olis vaan mukavaa, jos joku osais selittää mitä ne kaikki on. Oli muuten kalatiskillä kilpikonniakin myynnissä, ne oli jo kuolleita ja rötköttivät jäämurskan päällä. Katkarapuja ja erilaisia toukkia (?), skorpioneja, haineviä löytyy hienoissa rasioissa, sellaisissa missä meillä on suklaakonvehteja. Muniakin löytyy monensorttista. Kiinalaiset rakastaa munia ja syö niitä kilokaupalla. Niin niitä munia, löytyy viiriäisen munia, sinisiä munia joiden uskon olevan ankan munia, sitten on vaalean vihreitä (millanenhan kana niitä munii?), valkoisia ja ruskeita munia. Osta sieltä sitten niitä oikeita. Sitten löytyy keitettyjä munia, jos jonkinlaisia, jopa etikkaan säilöttyjä. Ne mitä ne tuolla kaduilla myy on mun ymmärtääkseni keitettyjä munia joiden kuori on rikottu ja sitten ne laitetaan teeveteen(mustaa teetä)kiehumaan useammaksi tunniksi. En ole maistanut ja tuskin tulen maistamaankaan!

Pulla- ja leipätiski on tosi upean näköinen, mutta ne leivonnaiset mitä oon maistanut eivät ole olleet häävin makuisia. Leipä on ihan ok, tosin ne kaikki on vähän makeita. Täällä on myös paljon pullaa/sämpylöitä mitä ei perinteisesti paisteta vaan ne kypsennetään höyryssä. En oon maistanut, mutta ehkä niitä tässä vielä joku päivä maistan

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti